Merk & loyalty

Merk

Bij het ontwikkelen of optimaliseren van een merkstrategie helpen klantinzichten. Waarom kiezen klanten voor jouw merk? Welk probleem lost jouw merk op voor de klant? En natuurlijk: Hoe overtuig je de klant tot het doen van een aankoop. Klantinzichten maken het eenvoudiger om de waardepropositie helder te formuleren.

Om het merkverhaal duidelijk te communiceren helpt het om een vaste merkidentiteit te hebben, een duidelijk doel én iets waar tegen jouw merk strijdt…


Loyalty

Hoe vertel je jouw merkverhaal op zo’n manier dat klanten overtuigd raken én blijven. Een loyalty strategie verbindt jouw merk met jouw klant. Met als doel: een blijvende relatie, waar keer op keer voor jouw merk gekozen wordt.

 

Uit onderzoek* naar loyaliteit tussen klant en merk blijken emotionele drijfveren meer bij te dragen aan loyaliteit dan rationele drivers zoals prijs, aanbiedingen of levertijden. De belangrijkste emoties die bijdragen aan loyaliteit zijn: Eerlijkheid, vertrouwen, integriteit, verbonden voelen, vreugde, dankbaarheid, verrassen en veiligheid. Ik help graag om deze drijfveren een plek te geven in de klantcontactstrategie en customer journey.

loyalty drivers

*Bron: https://www.capgemini.com/wp-content/uploads/2017/11/dti_loyalty-deciphered_29nov17_final.pdf